Bienvenido a Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elke Groenen - WaarBenJij.nu Bienvenido a Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elke Groenen - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Ecuador!

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

01 Februari 2013 | Ecuador, Quito

Hola!

Hehe, duurt effe.. Maar dan heb je ok wa! Ik wilde dus gisteren al wat hier op zetten, maar het bleef bij mijn beste spaans; hola! ...

Maar goed, bij deze de eerste update! :)
De reis was prima gegaan! We hadden 3 stoelen p.p. en kregen bij de douane in Ecuador voorrang op alle andere toeristen. No problemo para mi!
Iedereen was wel echt gebroken toen we er eenmaal waren. Ik vond pas later een kaartje van spap en smam in mijn koffer waar ik niets van wist! Echte verassing, en wel een hele leuke :) Nadat iedereen goed geslapen had, mochten we hier bij Casa Bambu gaan ontbijten. Voor welgeteld $2,75 kregen we koffie, bananenmilkshake, een banaan, geroosterde boterhammen met bananenjam en een croissantje. (Jawel, heel veel banaan. Ze hebben hier dan ook 10 soorten bananen!) Met het zonnetje erbij was dat toch wel een heel fijn en goed begin van de 1e dag!
Over de zon gesproken, die is zo onvoorspelbaar! Er zijn hier daarom ook geen weersvoorspellers of iets in die richting. 's Ochtends issie al vroeg erg warm, om 8 uur voelt het al als 20 graden. De zon is hier heel fel omdat we op zo'n 2850 meter hoogte zitten, plus we zijn heel dicht bij de evenaar. Dusss dat word levend verbranden voor mij!
En daarbij ligt Casa Bambu aan een hééle steile weg (foto komt nog een keer). Naar beneden gaan is dan ook geen probleem, maar terug omhoog is lastig.. Vooral als je nog een aantal boodschappen en liters water mee moet sjouwen... Die zon is de laatste dagen rond een uur of 3 al wel weer verdwenen. Het word ineens heel erg bewolkt, maar gelukkig geen regen.

De eerste dag zijn we met de bus naar onze Spaanse school gebracht. Die bus alleen al is een hele ervaring! Hutje mutje op elkaar, deuren die niet goed dichtzitten en heel erg benauwd. Maar goed, gelukkig kost ieder busritje maar $0,25, plus er komt iedere 2 minuten minstens een bus dus je hoeft nooit lang te wachten.

We hebben nu twee dagen spaans gehad. Poeh, dat valt vies tegen! Wat ben ik blij als ik dat onder de knie heb! Een andere stagiaire hier, die er al 5 maanden zit, zei dat we na 3 maanden wel goed spaans zullen kennen. Nou ja, dat is nog even aanpoten dan!

Wat ook heel erg wennen is hier, is het eten. Ze eten hier smiddags zoveel als avondeten (wel voor maar maximaal $4) en savonds eten de meeste mensen thuis een boterham of een ei ofzo. We hebben vandaag geprobeerd om smiddags zo'n menu te gaan eten... Maaar dat was geen succes. Alleen de rijst, wat ze hier dus eigenlijk de hele dag door eten, was wel te doen. De pasta smaakte naar afwasmiddel en de kip was ook niet echt alles. Maar goed, het kostte dan ook maar $1,75, terwijl ons is verteld dat je voor 4 dollar wel een fatsoenlijke maaltijd kan hebben. We geven nog niet op..

Maar buiten dat, begint het besef steeds meer te komen dat we hier echt een half jaar lang gaan wonen. Nu lijkt het alsof je op vakantie bent; een drukke stad, veel smog, vreemde verkeersregels ('s avonds mag je door rood rijden), andere taal, andere cultuur, heel veel bergen en steile hellingen en natuurlijk zon (Want die missen we in Nederland ook regelmatig). Het lijkt alsof we na een paar weken weer richting huis gaan. Maar dat is nu dus niet de bedoeling. Het is geen vakantie, want we moeten ons hier thuis gaan voelen, wennen aan alle nieuwe dingen en onze draai vinden. We moeten gaan werken en de taal gaan spreken, wat ook nog erg lastig is. Ik heb er nog is over nagedacht of ik deze reis zou doen als ik alleen moest gaan. Mezelf kennende zou ik dat doen, omdat ik deze kans niet wil missen en avontuur wil. Maar god, wat ben ik nu blij dat ik vrienden bij me heb! Die in hetzelfde schuitje zitten, die ook moeten wennen en het ook moeilijk vonden om op het vliegveld door de douane te lopen. Ook al zitten we hier nog maar 2 dagen, we hebben alleen vandaag al veel aan elkaar gehad.

Gelukkig is het ook voor ons weekend nu! Vanavond wilde we eigenlijk naar een concert gaan, maar iedereen wordt nog steeds hartstikke moe rond een uur of 20u. We hebben dus maar besloten om nog een avond rustig aan te doen.
Morgen gaan we het nieuwe centrum hier even bezoeken, en zondag schijnt het oude centrum heel leuk te zijn.
Dat was het even voor nu. Het is hier nu 22u, ofwel 04u Nederlandse tijd. Ik ga mn bed opzoeken!

Ciao ciao Amigos!

  • 03 Februari 2013 - 16:28

    Tooske:

    hai elke,
    wat een leuk verslag vind het heerlijk om dit te lezen en wetende dat je het goed hebt.zal misschien inderdaad in het begin ff wennen zijn maar ja jij past je wel snel aan.ik dacht dat jij daar ook wat werk ging doen of is het alleen maar school nee toch .zal je vrolijkheid en gezelligheid wel missen bij cp maar ja heb nu 2 weken nbiet hoeven komen elke keer afbellen bah niet leuk maar voor jullie eeigenlijk ook niet want als je als jobstudent moet gaan werken krijg je geen vakantiegeld en geen 13e maand lekker stel daar he maar ja jij bent het eerste halfjar toch niet terug en misschien is dat dan alweer voorbij je weet maar nooit ben nu weer veel ingepklanned maar dat is allemaal schijn gewoon om ons stil te houden en dan maar weer afbellen dat er geen volk zit maar ja wij gaan gewoon voor de gezelligheid en natuurlijk centjes toch.ik ga elke 3 of 4 dagen ff kijken of je iets geschreven hebt heel leeuk ga nu ff naar vriendin een wijntje drinken.heel veel gr en tot schrijvens hou je (taai en een dikke kus van mij adios

  • 04 Februari 2013 - 19:26

    Tante Cis:

    Hola elke,

    leuk om je verslag te lezen. En wat je al niet meemaakt in twee dagen he. Succes daar, ik zie al uit naar je volgende verhaal!

    daag

  • 11 Februari 2013 - 21:09

    Senor Eriks:

    Eyyz Elke!

    Super je verslag en foto's te lezen, lijkt me ook echt grote ervaring om daar te zijn. Ook al is t soms moeilijk, gelukkig kun je dan op alle coole dingen daar richting (was de in-de-avond-door-rood-licht-rijden-regel maar hier van toepassing:P). Je mist natuurlijk niet veel hier (behalve je huisgenoten en te gekke carnaval), maar hopen wel binnenkort weer een nieuwe update te lezen? Zal deze week wat fototjes uit equador door t huis behangen haha:).

    Greetz uit Hollandia
    Senor Eriks en alle andere Wattjes,

  • 12 Februari 2013 - 03:26

    Elke Groenen:

    Wat leuk die reacties! :)

    Toos, kijk maar snel weer dan, er staat net een nieuw verslag op ;) Ik denk inderdaad dat mijn lieve collegas mijn vrolijkheid zullen missen, haha, al is het alleen maar om me te pesten... ;)

    Dankje wel tante cis! Komt helemaal goed!

    Aaaah ja ik mis mijn huisgenoten Eric! Ik ben toch wel heel benieuwd naar het verloop van de nieuwe samenstelling nou! En alle nieuwe kamers?? Gaat het een beetje goed zo? Haha, dat doe maar is ja! En staat al een nieuw verslag op, en de fotos zijn nog aan het uploaden. Dus print ze maar uit en hang maar op! Haha ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Elke

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 14470

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Central America

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Ecuador!

08 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Peru

17 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Colombia!

Landen bezocht: