"Wanderlust: a strong desire to travel" - Reisverslag uit Luyksgestel, Nederland van Elke Groenen - WaarBenJij.nu "Wanderlust: a strong desire to travel" - Reisverslag uit Luyksgestel, Nederland van Elke Groenen - WaarBenJij.nu

"Wanderlust: a strong desire to travel"

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

07 Oktober 2014 | Nederland, Luyksgestel

Jep, ik ga het gewoon nog een keer doen: op reis! Drie maanden naar Midden-Amerika, backpackend dit keer.

Vanaf de dag dat ik weer thuis was uit Ecuador, was ik ervan overtuigd dat ik iedere kans zou pakken om weer op reis te gaan. Het gevoel wat je krijgt van zo’n reis is onbeschrijflijk. Het is geweldig, prachtig, sommige dagen iets heftiger dan andere, maar altijd indrukwekkend, zo niet overweldigend. En dan die vrijheid! De vrijheid om op eigen benen de wereld te ontdekken geeft je het gevoel dat je de hele wereld aankunt! Ik zie het als het creëren van mijn eigen vrijheid, waar ik vervolgens maximaal van kan genieten :)

Dus daar koos ik voor. Hard gewerkt, flink gespaard en met een diploma op zak heb ik nu de kans om weer een tijdje te gaan reizen. Na alle landen overdacht te hebben, ben ik uitgekomen op Midden-Amerika. Eerst drie weken Mexico, dan 2,5 week Cuba, een paar dagen duiken in Belize, rondtrekken in Guatemala en waarschijnlijk kerst & nieuw vieren in Nicaragua. Morgen begint de reis al en vliegen we vanaf Schiphol naar Cancún, Mexico (waar het zo’n 30 graden zal zijn en ons hostel beschikt over een dakterras met jacuzzi en palmbomen en hangmatten en bar en Mexicaanse muziek en waar ik weer hele dagen Spaans kan praten en dan heb ik het nog niet eens over die heerlijke sfeer…! :)).

Eefke zal me ‘todos los dias’ gezelschap houden en Lotte komt ons over twee weken opzoeken in Mexico en gaat dan nog ff lekker mee naar Cuba. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen samen!

Ja, we zullen opletten en geen vreemde bospaadjes ingaan of alleen over straat lopen ’s nachts. Maar we zullen vooral genieten van ieder moment! En ik beloof lekker weer hele verhalen te schrijven en hier online te zetten wanneer daar tijd en wifi voor is ;)

Owja, ik kom op mijn verjaardag weer terug in Nederland, 15 januari  Zet maar alvast in de agenda ;)

Bueno, dat was het voor nu, de verhalen zullen snel genoeg voorbij komen!

Hasta pronto mi amigos!
Besito, Elke

  • 07 Oktober 2014 - 21:45

    Rita :

    hey stoer wijfie!! Wat een avontuur weer! Gaaf zeg! Ben stiekum wel jaloers:-) je hebt groot gelijk dat je deze kansen pakt nu het allemaal kan! Ik wens je heel veel plezier wn succes met je reis. Ik lees wel qat je allemaal meemaakt, kan ik zo qat meegenieten! Groetjes Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 14439

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Central America

29 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Ecuador!

08 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Peru

17 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Colombia!

Landen bezocht: