Scuba Diving in Utila! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Elke Groenen - WaarBenJij.nu Scuba Diving in Utila! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Elke Groenen - WaarBenJij.nu

Scuba Diving in Utila!

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

06 Januari 2015 | Honduras, Utila

Scuba Diving, finally! Na twee lange dagen reizen waren we eindelijk op Utila. Het beloofde eiland van Honduras waar wij onze Open Water zouden gaan halen. Een eiland waar behalve het duiken, het voornamelijk zou gaan om feesten en de beroemde shirts die te scoren zijn door te shotten...

Underwater Vision werd onze duikschool, waar we een cursus van 3,5 dag zouden gaan volgen. De cursus bestond uit theorie, filmpjes kijken, vragen beantwoorden, je gear leren kennen en vaardigheden onder water leren. Met een groep van 12 man zaten we in de klas, op de boot en in de kroeg :)

In het water had ik in het begin wat moeite. Het lukte me maar niet om mijn oren te klaren! Heel irritant, want dan is dat het enige waar je op focust, terwijl anderen al met de bubbels aan het spelen zijn... Maar gelukkig werd ik hier wel super goed bij geholpen, en mocht de rest gewoon op mij wachten.
Eenmaal op de bodem moesten we wat oefeningen doen: masker af, vooral níét door je neus ademen in dit geval!, rondje zwemmen en masker weer op, buddy redden, zweven ergens net boven de bodem door simpel wat dieper in te ademen. In het begin was het allemaal wat ongewennig.. Niet gek opzich, een mens is natuurlijk niet gemaakt voor een leven onder water ;)

Uiteindelijk is het allemaal gelukt en hebben wij onze Open Water in the pocket! Hierna hadden we nog twee vrije duiken te goed, die we met een hele groep uiteindelijk hebben gedaan. We zijn tot 18 meter diep gegaan en hebben gezien dat kleuren ineens veranderen en vissen groter lijken dan in het echt. Jammer maar helaas zat er geen haai of een schildpad tussen, maar goed, de onderwaterwereld is gelukkig al bijzonder op zich ;)

We hebben de week afgesloten met een heel gezellig feestje, zodat we de volgende dag met een lekkere kater weer verder konden reizen naar Nicaragua! Jep, Honduras zijn we rechtstreeks overgestoken, daar wilden we ons toch maar niet aan wagen..

Utila zelf is oké, als je het mij vraagt. Niet het mooiste eiland dat we hebben gezien, maar je komt er dan ook alleen om te duiken. Alle duikscholen komen van buitenaf, het is helemaal ingesteld op toeristen en dus zie je meer gringo's dan locals. Ondanks dat, hebben wij een hele gezellige week gehad en weer een hoop nieuwe mensen leren kennen!

Ondertussen zijn we al even in Nicaragua en hebben we het grootste gedeelte al gezien. Ik ga proberen om de laatste verhalen voor vertrek nog te posten, dus voor nu zeg ik nog een keer, Hasta pronto!